هر سوالی دارید:

تلفن تماس 02166578184

آدرس ایمیل irnetcom@gmail.com

شبکه های اجتماعی:

مهمترین زبانهای جهان در قرن بیست و یکم کدام اند؟

مهمترین زبانهای جهان
که در: مقالات آموزشی

امروزه تصور کردن اینکه جوانی به غیر از زبان مادری خود حداقل به یک زبان دیگر قادر به صحبت یا مطالعه نیست  دشوار است. جهانی سازی افراد زیادی را مجبور به برقراری ارتباط و همکاری بیشتر با یکدیگر در انواع مشاغل می کند. اما ، مهمترین زبانهای جهان در قرن بیست و یکم کدام اند؟

از همکاری آکادمیسین ها در امور دانشگاهی و شبکه های حرفه ای گرفته تا حمل و نقل و مسافرت – دنیای مدرن ما را ملزم به استفاده از زبان های مختلف می کند. اما بیش از ۷۰۰۰ زبان در سراسر جهان وجود دارد و انتخاب مهمترین زبانها دشوار به نظر می رسد.اما واقعاً گیج کننده نیست ، زیرا  بیش از نیمی از جمعیت جهان به تنها ۲۳ زبان صحبت می کنند. و از این میان ، ۱۰ مورد زیر را می توان به عنوان مهمترین زبانهای جهان در نظر گرفت.

مهمترین زبانها برای یادگیری

وقتی به زبانهایی فکر می کنید که می خواهید یاد بگیرید ، برنامه های آینده خود را در نظر بگیرید و فکر کنید که چگونه خودتان را در سال های آینده می بینید. کارشناسان زبان شناسی اغلب می گویند که یادگیری زبان به ترجیحات شخصی و دلایل عملی برای تسلط به یک زبان بستگی دارد. بنابراین، شما نباید به طور تصادفی در باره اینکه که کدام زبانها مهم ترین هستند تصمیم بگیرید. اگر برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید، در این مقاله دلایل بسیار خوبی برای یادگیری این ۱۰ زبان مهم ذکر شده است:

۱- انگلیسی

زبان مادری بیش از ۳۷۵ میلیون نفر زبان انگلیسی است. اما ۱٫۵ میلیارد نفر نیز تا حدی از آن استفاده می کنند. انگلیسی تاکنون تأثیرگذارترین زبان در جهان است که آن را به یکی از مهمترین زبانهای جهان تبدیل می کند. انگلیسی که در اصل زبان مادری اینترنت و فناوری رایانه است ، در سراسر جهان همه جا حاضر است. علاوه بر این مهم است که اضافه کنیم، این زبان، زبان رسمی ایالات متحده ، بریتانیا و کانادا است ، که همگی در فهرست ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان قرار دارند.

۲- زبان چینی و ماندارین

حتی یک زبان در جهان وجود ندارد که زبان مادری متکلمان آن از زبان چینی بیشتر باشد. یعنی زبان مادری ۹۸۲ میلیون نفر چینی است، در حالی که در مجموع ۱٫۱ میلیارد نفر نیز لهجه ماندارین زبان چینی را می دانند. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق مردم چینی زبان از آن در کشور چین استفاده می کنند، زبان این کشور در سطح جهانی چنان قدرتمند است که مطمئناً سزاوار جایگاهی در میان مهمترین زبان های جهان است.

به نظر می رسد که چین تا سال ۲۰۵۰ به اقتصاد پیشرو جهان تبدیل خواهد شد؛ این بدان معناست که تاثیرگذاری آن در سراسر جهان حتی از این نیز بیشتر خواهد بود.

۳- اسپانیایی

اسپانیایی نیز یکی از زبانهای گسترده است و زبان مادری حدود ۳۳۰ میلیون زبان را تشکیل می دهد، در حالی که بیش از ۴۲۰ میلیون نفر نیز حداقل از آن به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند.

زبان اسپانیایی زبان اصلی در بیش از ۲۰ کشور جهان است که اکثر آنها در آمریکای لاتین واقع شده اند. اما، اسپانیایی در ایالات متحده نیز زبانی بسیار مهم است ، زیرا حدود ۳۵ میلیون نفر در این کشور از اسپانیایی در خانه خود استفاده می کنند.

۴- ژاپنی

یکی دیگر از زبان های آسیایی به دلیل قدرت و نفوذ اقتصادی کشور ژاپن در فهرست مهمترین زبان های جهان قرار دارد. حدود ۱۲۷ میلیون نفر به ژاپنی صحبت می کنند و یک میلیون نفر نیز تا حدودی از آن استفاده می کنند. اگرچه در ابتدا درک نمادهای زبان ژاپنی دشوار به نظر می رسد ، اما ژاپنی زبان زیبایی است و الزامات خیلی بیشتری نسبت به بسیاری همتایان اروپایی خود نیاز ندارد. ژاپنی در خارج از ژاپن خیلی محبوب نیست، اما اگر می خواهید با فناوری های اطلاعات و سایر صنایع مدرن سر و کار داشته باشید ، باید آن را بیاموزید.

آلمان دهه هاست که مسلط ترین اقتصاد اروپاست و زبانش بیشترین تعداد سخنگویان را در قاره اروپا دارد. در کنار ۱۰۵ میلیون کسانی که زبان مادریشان آلمانی است، ۸۰ میلیون نفر دیگر نیز در سراسر جهان هستند که از زبان آلمانی به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند.

این زبان بسیار جدی و معتبر به نظر می رسد ، که کاملاً عزم کشور آلمان برای حفظ جایگاه خود به عنوان یکی از قدرتهای جهانی را منعکس می کند.

۵- روسی

روسی زبان مادری برخی از بهترین نویسندگان جهان ، فئودور داستایوفسکی و لئو تولستوی است که دلیل دیگری برای شروع یادگیری آن ایست.

علاوه بر این ، بیش از ۱۵۰ میلیون نفر به عنوان زبان اصلی خود به زبان روسی صحبت می کنند و ۱۱۰ میلیون نفر دیگر نیز از آن در سطح غیربومی استفاده می کنند. این امر آن را به یکی از مهمترین زبانها تبدیل می کند ، زیرا در بین همه کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار تأثیر گذار است. زبان روسی در ۳۸ کشور زبان رسمی است.

هانا سلس ، مترجم انگلیسی روسی ، می گوید: “روسیه بیشترین مخاطبان اینترنت در اروپا را دارد و این بازار را به بازار بزرگی برای خرید و تبلیغات آنلاین تبدیل کرده است. حدود ۸۰٪ از کاربران روس زبان ترجیح می دهند خرید خود را به زبان مادری شان انجام دهند.”

۶- فرانسوی

فرانسوی قرن ها زبان اصلی گفتمان دیپلماتیک بود. امروزه  ۷۹ میلیون نفر در درجه اول به زبان فرانسه صحبت می کنند ، اما تعداد کل متکلمان به زبان فرانسه تا ۳۷۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان می رسد ، که واقعاً ثابت می کند این زبان چقدر مهم است.

البته فرانسه هنوز ششمین اقتصاد بزرگ جهان است و پاریس همچنان یک مرکز فرهنگی واقعی محسوب می شود. و یک نکته دیگر را هم در نظر داشته باشید — فرانسوی به طور گسترده ای به عنوان زبان عشق شناخته می شود؛ به همین دلیل باید هم یکی از مهمترین زبانهای جهان باشد!

۷- عربی

این زبان رسمی لیگ کشورهای عرب است که متشکل از حداقل ۲۲ کشور جهان می باشد. بیش از ۲۰۵ میلیون نفر در این منطقه زندگی می کنند؛ اما این زبان از ۱۰۰ میلیون نفر اشخاص دیگری که عربی زبان دوم آنهاست در سرتاسر جهان قدرت مضاعف می گیرد.

نیازی به متوقف شدن در اینجا نیست – عربی زبان مقدس مذهبی کل تمدن اسلام است، که نفوذ خود را در حدود ۱٫۵ میلیارد نفر گسترش داده است. بنابراین ، این واقعیت به تنهایی عربی را به یکی از مهمترین زبانهای جهان در کره زمین تبدیل کرده است.

۸- هندی

هندی زبان استاندارد شده هند و چندین کشور اطراف آن است. ۴۵۰ میلیون کاربر اصلی آن و ۲۰۰ میلیون دیگر متکلمان غیر بومی  زبان هندی هستند، که زبان هندی را به چهارمین زبان در کره زمین از نظر تعداد متکلمانش تبدیل می کند.

اما این اهمیت بر قدرت اقتصاد این کشور نیز تکیه دارد. هند هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ مقام دوم را به دست آورد.

۹- پرتغالی

بیش از ۲۱۵ میلیون نفر در جهان به زبان پرتغالی صحبت می کنند، در حالی که با احتساب افرادی که پرتغالی زبان دومشان است، تعداد کل متکلمان این زبان به ۲۳۵ میلیون نفر می رسد. پرتغالی  زبان اصلی در پرتغال ، برزیل و هفت کشور دیگر است و اغلب زبان اصلی نیمکره جنوبی محسوب می شود. که باعث می شود آن را به عنوان یکی از مهمترین زبانهای جهان  بشناسیم.

این فهرست از مهمترین زبانهای جهان بر اساس تعداد صحبت کنندگان به هر زبان و تأثیر آنها در دنیای مدرن تنظیم شده است. اما برای اینکه تصمیم بگیرید چه زبانی را بیاموزید ، باید هم مسائل عملی بودن و هم خوشایند و دوست داشتی بودن آن را در نظر بگیرید.

شما فقط در صورتی که واقعاً از یک زبان لذت ببرید بر آن تسلط خواهید یافت ، بنابراین توجه کنید و این معیار را نیز در نظر بگیرید. راستی انتخاب اول شما برای زبان آموزی چیست؟!

انجام خدمات ترجمه مقاله ، ترجمه کاتالوگ ، ویرایش مقاله ، پارافریز مقاله و … در موسسه ایرنتکام پذیرفته میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟

آیا باید ایده های خود را برای یک پروژه یا کمپین دیجیتالی آینده مطرح کنید؟ به دنبال متحول کردن کسب و کار خود با اجرای بازاریابی دیجیتال بالقوه کامل هستید؟

برای هرگونه سوال شغلی، لطفاً از صفحه مشاغل ما اینجا دیدن کنید.
 








    چه خدماتی می توانیم به شما ارائه دهیم؟