هر سوالی دارید:

تلفن تماس 02166578184

آدرس ایمیل irnetcom@gmail.com

شبکه های اجتماعی:

تنظیم فرمت مقاله و یا فرمت بندی مقاله بر طبق فرمت ژورنال از مراحل نهایی آماده سازی و ارسال مقالات برای ژورنال های تخصصی بین المللی ISI (منتشره توسط Springer، Elsevier  و غیره) می باشد.

یکی از دغدغه های بسیاری دانشجویان تحصیلات عالیه و محققان پس از نگارش مقاله به انگلیسی یا ترجمه تخصصی مقاله ، درباره چگونگی آماده سازی و تنظیم فرمت مقاله مطابق با ضوابط فرمت بندی مجله علمی مورد نظر می باشد. بنابراین، ضروریست که ابتدا با رجوع به وبسایت ژورنال مورد نظر، مقاله را با فرمت بندی آن مجله تطبیق داده و هر گونه تغییری که جزء الزامات مجله است، از قبیل نوع و اندازه فونت ها، چیدمان پاراگرافها و غیره را اعمال نماییم.

از اینرو دانشجویان و پژوهشگران گرامی که در پی انتشار مقاله ای با ساختار دقیق و مناسب در ژورنالهای علمی- تخصصی بین المللی، و ازجمله ژورنالهای ISI و ISC هستند ضروری است مراحل زیر را رعایت نمایند:

یافتن ژورنال درخور و مناسب مقاله پژوهشی، تنظیم فرمت مقاله بر طبق فرمت آن و آماده سازی مقاله جهت ارسال (Submit)، نگارش کاور لتر (Cover letter)  به زبان انگلیسی و سپس ایجاد حساب کاربری در سایت مجله و ارسال نهایی آن.

بعد از سابمیت مقاله، ابتدا سردبیر معمولا و قبل از هر چیز مقاله را از نظر مطابقت فرمت بندی آن با ضوابط مجله را بررسی می کند و در صورت مغایرت، مقاله را برای اصلاح فرمت بندی عودت می دهد، که این خود موجب تلف شدن وقت زیادی می شود. در صورتی که فرمت مقاله با فرمت بندی ژورنال مطابقت داشته باشد، سردبیر آن را در اختیار سرو ویراستار مجله قرار می دهد تا با یک بررسی کلی، مناسب بودن و جالب بودن یا نبودن موضوع مقاله برای چاپ در شماره های بعدی آن را اعلام نماید.

در صورت تشخیص مناسب بودن موضوع مقاله، سردبیر دستور اجرای فرآیند بررسی مقاله توسط داوران ارزیاب هم رشته (peer review) که تخصص آنها با موضوع مقاله همسان است را صادر می کند. حداقل ۳ داور که در واقع متخصصان همکار مجله هستند و بصورت دور کاری (اغلب رایگان) با مجله همکاری می کنند، بطور تفصیلی مقاله را بررسی کرده و هرکدام جداگانه نظرات (comments) خود را برای سر ویراستار مجله ارسال می کنند. کامنت های داوران می تواند همه چیز را در بر بگیرد.

از ایراد نازل بودن سطح زبان انگلیسی مقاله تا ایراد نسبت به تئوری مقاله، ساختار بدنه مقاله تا نحوه ارائه جدول ها و شکل ها و نمودارها. هر داور نهایتا یا نظر رد (reject) خود را به مجله اعلام می کند یا پذیرش آن را به رفع ابهامات تئوریک و اشکالات شکلی مقاله منوط نموده و برای سرویراستار مجله ارسال می کند.

طول مدت بررسی توسط داوران ارزیاب، بسته به ژورنال مربوطه می تواند از ۲-۳ ماه تا ۶-۸ ماه و یا چیزی بین این زمانها به طول بیانجامد. سرویراستار معمولا نظرات داوران را عینا برای نویسنده مقاله می فرستد و خواهان پاسخ به سوالات و رفع ایرادات شکلی مقاله می شود.

در اینجا، نویسنده باید موارد را پیگیری نموده و برای اصلاحات و اجرای نظرات داوران و اخذ پذیرش چاپ مقاله در ژورنال مورد نظر اقدام کند. این مراحل اهمیت زیادی دارند. اگر رفع ایرادات نظری و شکلی مقاله مورد قبول داوران و سر ویراستار مقاله قرار گیرد، سردبیر دستور چاپ مجله در شماره بعدی یا یکی از شماره های بعدی مجله را می دهد.

همانطور که در بالا گفته شد، تنظیم مقاله طبق فرمت ژورنال که به آن فرمت بندی (formatting) گفته می شود درست آخرین مرحله قبل از ارسال (submit) مقاله برای ژورنال است.

خدمات تنظیم فرمت مقاله طبق فرمت ژورنال توسط متخصص صفحه بندی ما انجام می شود. همچنین می توانید نگارش کاور لتر مقاله خود را نیز به به موسسه ما سفارش دهید.”

[sc name=”form” ]

مبانی فرمت بندی مقاله طبق فرمت ژورنال

فرمت بندی مقاله یک مرحله مهم در تهیه مقاله برای ارسال به یک ژورنال تخصصی است، و درک و پیروی از دستورالعمل های فرمت بندی مجله یکی منابع اضطراب برای بسیاری  نویسندگان است. ما در این مقاله تلاش می کنیم پاسخ برخی از سوالات معمول نویسندگان در زمینه فرمت بندی مقاله را ارائه دهیم.

اهمیت فرمت بندی مقاله در چیست؟

حصول اطمینان از اینکه فرمت بندی مقاله بطور صحیح با فرمت چاپ مجله مطابقت دارد، زمان و هزینه آماده سازی چاپ آن را کاهش می دهد. مقاله هایی که با الزامات فرمت بندی ژورنال مطابقت ندارند، به ویژه با از نظر اطلاعات صفحه عنوان ( title page) ، ساختار چکیده و سبک ارجاعات و اسنادات، اغلب بدون بررسی توسط داوران به نویسنده مسترد می شود، و این به طور بالقوه هفته ها وقت می گیرد تا مقاله مجددا توسط نویسنده سابمیت شود.

من از دستورالعمل های نویسنده پیروی کرده ام. اما حالا نسخه فرمت بندی شده مقاله من کاملاً با مقالاتی که در نسخه های چاپی و آنلاین ژورنال منتشر شده تفاوت دارد. آیا باید آن را تغییر دهم تا ظاهر آن مانند مقاله های منتشر شده شود؟

خیر. الزامات نحوه فرمت بندی مقاله برای روند بررسی توسط داوران ممکن است با فرمت مقالات منتشر شده متفاوت باشد. به عنوان مثال ، مجلات معمولاً از نویسنده می خواهند كه در نسخه های مقاله ارسالی برای فرآیند بازبینی و ارزیابی داوران، فاصله دوبل (double spacing) بین سطرها رعایت شود كه این امر باعث سهولت در بررسی و ویرایش متن می شود، اما در هنگام چاپ مجله برای صرفه جویی در فضا از تک فاصله (single spacing) در بین سطرهای مقاله در هنگام انتشار استفاده كند. برای ارسال اولیه، همیشه از دستورالعمل های نویسنده که معمولا تحت عنوان Author Guidelines در وبسایت مجله درج شده پیروی کنید.

لازم است که من در لیست ارجاعات انتهای مقاله ام ارجاعی به یک صفحه وب / گزارش دولتی / مقاله کاری / مقاله کنفرانسی داشته باشم، اما راهنمای ژورنال برای نویسندگان فقط نمونه هایی از نحوه فرمت بندی کتاب و مقالات ژورنالی ارائه داده است. حال چگونه باید ارجاع مورد نظرم را  فرمت بندی کنم؟

بهترین مکان برای شروع، بررسی شماره اخیر مجله و تلاش برای یافتن نمونه ای از ارجاع مشابه با ارجاع مورد نظرتان در یکی از مقالات است. اگر موردی را پیدا نکردید ، سعی کنید آن را طوری فرمت بندی کنید که مشابه یکی از نمونه های ارائه شده باشد. به عنوان مثال، در صورت نیاز به ارجاع گزارش دولتی ، می توانید از نمونه ارجاع به کتاب به عنوان الگو استفاده کرده و نام آژانس را به عنوان ناشر و دفتر نمایندگی را به عنوان محل ناشر درج کنید. در صورت عدم موفقیت، سعی کنید تا آنجا که ممکن است اطلاعات ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید خواننده را به یک سند آنلاین ارجاع دهید، نویسنده، عنوان، URL و تاریخ دسترسی به اطلاعات را وارد کنید.

در دستورالعمل های مجله هیچ گونه دستورالعملی در مورد قلم (فونت)، فاصله بین سطرها، مقدار حاشیه از دو طرف سطرها یا سایر موارد قالب صفحه وجود ندارد. چگونه باید متن مقاله خود را فرمت بندی کنم؟

در اینطور موارد رعایت سازگاری و سادگی ضروری است. خواندن فونتی که انتخاب می کنید باید آسان باشد، و قالب صفحات باید در تمام مقاله یکسان باشد. فونت Times New Roman با اندازه ۱۲ ، فاصله دوبل بین سطرها، حاشیه از دو طرف برابر ۱ اینچ و تورفتگی اول پاراگراف ها برابر نیم اینچ (با زدن کلید تب، نه کلید اسپیس) استانداردهای کاملاً پذیرفته شده ای هستند.

امیدواریم که این اطلاعات برای آماده سازی مقاله بعدی شما مفید باشد. در صورتی که به هر یک از خدمات زبان تخصصی، از ترجمه مقاله تا ویرایش مقاله، پارافریز مقاله یا بازنویسی کامل تا خدمات تنظیم فرمت مقاله طبق فرمت ژورتال یا همان فرمت بندی مقاله نیاز دارید، هم اکنون می توانید با استفاده از کلید زیر مقاله خود را برای ما ارسال کنید!

[sc name=”form” ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟

آیا باید ایده های خود را برای یک پروژه یا کمپین دیجیتالی آینده مطرح کنید؟ به دنبال متحول کردن کسب و کار خود با اجرای بازاریابی دیجیتال بالقوه کامل هستید؟

برای هرگونه سوال شغلی، لطفاً از صفحه مشاغل ما اینجا دیدن کنید.
 








    چه خدماتی می توانیم به شما ارائه دهیم؟