هر گونه سوالی دارید:

تلفن رایگان 02166578184

به iirnetcom@gmail.com

ایمیل بزنید!

14 دانستنی لازم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور

در این مقاله زمینه ادامه تحصیل در خارج نکاتی ارائه که در عین سادگی، مهم اند و چنانچه از خاطر بروند، مشکل ساز خواهند شد.

دانستنی های ضروری برای ادامه تحصیل در خارج از کشور
که در: مقالات آموزشی

تحصیل در خارج از کشور همیشه برای افراد شیرین و وسوسه انگیز بوده است. شاید شما نیز جز آن گروهی باشید که ویزا و امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور را به دست آورده و در حال مهاجرت می باشید، پس لازم است تا با اقدامات مهم و کاربردی که قبل از سفر باید انجام دهید، آشنا شوید. از همین رو در این مقاله نکاتی ارائه شده است که در حین سادگی اما مهم هستند و چنانچه از خاطر بروند، مشکل ساز خواهد شد.

بررسی وضعیت ویزا قبل از ادامه تحصیل در خارج و مهاجرت

همواره در نظر داشته باشید که بین اقدام به دریافت ویزا و صدور آن ممکن است فاصله زمانی چند هفته ای وجود داشته باشد.لذا باید زمان کافی را برای آن در نظر بگیرید. پر نمودن فرم ها، تکمیل پرونده و بررسی آنها همگی زمان بر بوده و نیاز به زمان دارند. برای ادامه تحصیلات در خارج از کشور لازم است تا پاسپورت خود را بررسی نمایید تا دارای اعتبار باشد.

این مورد جز فاکتور های مهمی است که قبل از مهاجرت باید به آن توجه داشته باشید. اگر این مورد نیاز به تمدید دارد، می بایست بازه زمانی چند هفته ای را برای آن در نظر بگیرید.

روش زندگی خود را می بایست تغییر دهید

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی و زندگی در آن کشورها باید این موضوع را در نظر داشته باشید که شهر انتخابی شما چگونه شهری است؟دارای چه فرهنگی است، برای زندگی در آنجا چه تغییراتی در سبک خود باید داشته باشید. نحوه لباس به تن کردن شما چگونه باید باشد و از چه اصولی می بایست پیروی نمایید.

در خصوص لباس ها و مواردی که باید به همراه داشته باشید، این نکته را در نظر بگیرید که برخی از خطوط هواپیمایی در خصوص تعداد چمدان ها سخت گیر هستند لذا مبلغ حمل چمدان های خود را باید در نظر داشته باشید.

برای ادامه تحصیل در خارج از کشور حتما خود را بیمه نمایید

بیمه بودن همواره باعث حفاظت از شما و وسایلتان خواهد شد. در حال حاضر هنگام مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، شرکت های متفاوتی وجود دارند که اقدام به بیمه نمودن وسایل می نمایند که در انتخاب بهترین مورد باید جستجو نمایید.

خاطرنشان می شود برخی از شرکت های مذکور برای دانشجویان آفرهای ویژه ای نیز در نظر می گیرند.  چنانچه در حین سفر یکی از وسایل شما مفقود شود، شرکت بیمه قطعا پاسخگو خواهد بود. البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که هنگام ادامه تحصیل در خارج از کشور، چنانچه دچار بیماری  یا آسیب شوید، بیمه می تواند هزینه های را متحمل شود که این موضوع برای افراد دانشجو بسیار مهم تلقی می شود.

برای ادامه تحصیل در خارج از کشور حتما خود را بیمه نمایید

قبل از اینکه شما به کشور دیگر مهاجرت نموده و اقدام به ادامه تحصیل نمایید، لازم است تا واکسن های لازم را تزریق کرده باشید تا در آنجا دچار مشکلات و بیماری های جسمی نشوید.

قبل از ادامه تحصیل در خارج از کشور در خصوص محل اقامت خود تصمیم گیری نمایید

در برخی موارد دانشگاه ها برای دانشجویان پانسیون و محل اقامت خاصی را در نظر می گیرند. برخی دیگر دارای خوابگاه های اختصاصی می باشند، از همین رو نیاز است تا فرد در خصوص محل اقامت خود جستجو کرده و شرایط و هزینه ها را لیست نماید. در برخی موارد دانشجو ترجیح می دهد که به صورت مستقل خانه ای اجاره نماید، در این شرایط لازم است تا خصوص منطقه و محیط آن نیز تحقیق نماید.

دانشگاه های معتبر گروه های مشاوره دارند که در این خصوص می توانند به شما کمک نمایند. برای اجاره خانه، حتما فاصله آن تا دانشگاه را در نظر بگیرید و هزینه رفت و آمد را مهاجرت نمایید. به طور مثال در مواردی که دانشگاه در مرکز شهر قرار دارد اما محل سکونت شما در حاشیه می باشد، لازم است تا هزینه رفت و آمد زیادی پرداخت گردد.

افتتاح حساب بانکی معتبر

قبل از اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی لازم است تا حتما اقدام به افتتاح حساب در یکی از بانک های معتبر نمایید. این کار در بهترین حالت می تواند به صورت آنلاین باشد.

حتی شما می توانید دارای یک حساب آنلاین باشید که بتوانید در هر شرایط و هر مکانی اقدام به فعالیت با آن کنید. در این موارد حساب بانکی معتبر بسیار مهم می باشد. البته نکته مهم دیگری نیز وجود دارد، شما موظف هستید، پول نقد کافی در داخل حساب خود پس انداز نمایید.

برای افرادی که از بورسیه تحصیلی استفاده می نمایند، توصیه می شود تا حتما هزینه چند ماه اول خود را به همراه داشته باشند تا دچار مشکل مالی نشوند.

در خصوص شهر مد نظر و جاذبه های آن اطلاعات کافی به دست آورید

تحصیل در خارج از کشور کنار مشکلاتی چون دوری از خانواده اما دارای مزایایی نیز می باشد. به طور مثال شما می توانید با شرایط های مختلف زندگی آشنا شوید. با زندگی در کشور دیگر شما می توانید تجربیات بیشتری به دست آورید. شما از این طریق خواهید توانست تا از لحاظ تحصیلی به مراتب بالایی دست یابید، در زندگی پیشرفت بیشتری داشته باشید و تجربیات بهتری را به دست آورید.

در خصوص شهر مد نظر و جاذبه های آن اطلاعات کافی به دست آورید

ادامه تحصیل در خارج از کشور، علاقه مندان زیادی وجود دارد زیرا این افراد مایل هستند تجربیات بیشتری به دست آورند و قابلیت های خود را افزایش دهند.

افزایش مهارت زبان، مشاهده مکان های دیدنی و معاشرت با طیف بیشتری از افراد، این امکان را فراهم می آورد، تا اشخاص دارای دید گسترده تری باشند. البته در برخی از کشور ها علاوه بر اینکه فرد می بایست دارای مهارت انگلیسی باشد، گاها نیاز است تا زبان محلی را نیز فرا بگیرد لذا از این جهت نیز به قابلیت های بالایی دست پیدا می کند.

برآورد دقیقی در خصوص هزینه ها انجام دهید

در زمان ادامه تحصیل در خارج لازم است تا قبل از سفر خود، تحقیق جامعی از خاطر هزینه ها انجام دهید. استفاده از وام های مختلف، مبلغ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی که دانشگاه پرداخت می نماید، می تواند به هزینه های تمام شده نهایی بسیار کمک نماید. البته این مورد برای تمام افراد فراهم نمی باشد و بسته به کشور و دانشگاه های انتخابی می تواند متفاوت باشد.

لازم است تا در خصوص زبان تسلط نسبی را به دست آورید

قطعا برای ادامه تحصیل در خارج از کشور نیاز می باشد تا با زبان آن کشور آشنا شده و نسبت به آن تسلط یابید. البته باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که مهاجرت و زندگی در آن محیط نیز می تواند به یادگیری زبان شما کمک شایانی نماید.

عموما در برخی از کشورها در دانشگاه ها از زبان های رایج استفاده شده اما در محیط بیرون زبان محلی مورد استفاده قرار می گیرد. در این شرایط نیز لازم است تا حتما فرد به هر دو مورد تسلط داشته باشد تا دچار مشکل نگردد.

لازم است تا در خصوص زبان تسلط نسبی را به دست آورید

با توجه به تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته است، مشخص شده که اکثر دانشگاه های مطرح و خوب، دوره های خود را به زبان انگلیسی برگزار می نمایند.

البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که برخی دانشگاه ها نیز به صورت بین الملل بوده وکلا دوره ها به صورت انگلیسی هستند. گاها دانشگاه ها شرایطی را در نظر می گیرند که دانشجو ابتدا باید به زبان محلی آشنا باشد و سپس در دانشگاه ثبت نام نماید. این مورد در خصوص دانشگاه های سوئیس صدق می نماید.

حتما داروهای خود را به همراه داشته باشید

اگر شما نیز جز آن دسته از افراد هستید که لازم است داروی خاصی را مصرف نمایند، لازم است تا برای ادامه تحصیل در خارج از کشور حتما به مدت چند ماه، داروی خود را تامین نمایید و به همراه داشته باشید.

همچنین شما باید توجه نمایید که ایا داروی مد نظر شما مشکل قانونی در کشور دیگر ندارد ؟ با پست امکان ارسال آن وجود دارد؟ آیا می توان بدون نسخه پزشکان آن را در کشور دیگر دریافت کرد؟ تمام این موارد نیاز به بررسی و تحقیقات جامع دارد که قبل از مهاجرت باید انجام دهید.

خوشبختانه اکثر دانشگاه ها امروزه دوره های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و یا آن که دانشگاه های بین المللی از دانشگاه های محلی زبان آن کشور مجزا است. اما حتماً قبل از ثبت نام باید زبان کلاس های آموزشی را که در آن دانشگاه ارائه می شود بررسی کنید.

برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به چه میزان پول نیاز می باشد؟

برای این مورد یک ضرب المثل بسیار خوب وجود دارد. اگر شما تمام لباس ها و تمام پول های مد نظر خود را بخواهید همراه خود ببرید، لازم است تا نیمی از لباس ها را رها کرده اما دو برابر آن پول را با خود همراه داشته باشید. مشکل مالی در کشور دیگر می تواند بسیار مشکل ساز باشد اما اگر پشتوانه مالی خوبی داشته باشید، قادر خواهید بود تا از سد مشکلات عبور نمایید.

برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به چه میزان پول نیاز می باشد؟

 دقت نمایید که تفاوت بین فرهنگ ها بر روی شما تاثیر منفی نداشته باشد

قطعا با زندگی در یک کشور دیگر، متوجه اختلاف فرهنگی ها خواهید شد، در این شرایط آنها را به چشم تفاوت تنها در نظر بگیرید. فرهنگ ها تنها کلیشه هستند و مهم جلوه دادن آنها باعث ضربه خوردن می شوند. در کشورهای نژادپرست که معاشرت تنها با هم را قبول دارند، شما یک فرد خارجی با فرهنگ متفاوت هستید که گاها ممکن است با شما در تضاد باشند.

از همین رو برای اینکه تضاد ها و تفاوت ها را کاهش دهید، لازم است تا به سنت های یکدیگر احترام گذاشته و گاها در مراسم های مهم آنها شرکت کنید.

با دلتنگی های خود مقابله کنید.

در زمان مهاجرت برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، قطعا دچار مشکل دلتنگی و غربت خواهید شد. در این شرایط بسیار مهم است که بتوانید احساسات خود را درمان کرده و با آنها مقابله نمایید. شما باید وقت آزاد خود را با دوستان، درس خواندن، مشاهده جاذبه های دیدنی و مواردی از این قبیل صرف نمایید.

معاشرت بیشتر

هر اندازه دایره دوستان شما بیشتر باشد، با افراد بیشتری معاشرت نمایید و در جامعه بیشتر حضور داشته باشید، می توانید سریع تر خود را با محیط سازگار نمایید. برای همین موضوع توصیه می شود تا در رویداد ها بیشتر شرکت نمایید و روابط اجتماعی خوبی داشته باشید.

دوستانی که به زبان شما صحبت می نمایند یا دارای عقاید و فرهنگی مشابه شما هستند، بسیار آسان تر می توانند در رفع دلتنگی شما موثر واقع گردند. با رعایت این موارد بسیار آسان تر می توانید روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشید. شرکت در باشگاه ها یا محافل هنری یک راه عالی برای معاشرت با دیگران است.

معاشرت بیشتر

به نقاط اشتراک خود با دیگران بیشتر اهمیت دهید

برای اینکه بخواهید با دیگران معاشرت نمایید، گاها نیاز است تا مطابق نظر آنها اقدام نمایید. به طور مثال شخصی که مایل نیست در مورد فرهنگ کشور شما بداند، لذا گزینه خوبی برای صحبت در خصوص کشور مد نظرتان نیست.

برای افرادی که وقت شناسی مهم است، باید تلاش نمایید تا سر تایم در محل قرار حاضر شوید. این مورد موجب می گردد تا تعامل بهتری با سایرین داشته باشید. باید به این موضوع توجه نمایید که با ورود به یک کشور دیگر عموما به چشم یک خارجی به شما نگاه می شود لذا این وظیفه شما است که تعامل خود را با دیگران افزایش داده و در برابر آنها منعطف عمل نمایید.

برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله ، پارافریز مقاله ، ویرایش مقاله ، ترجمه کتاب و … در شبکه ایرنتکام. هم اکنون تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟

آیا باید ایده های خود را برای یک پروژه یا کمپین دیجیتالی آینده مطرح کنید؟ به دنبال متحول کردن کسب و کار خود با اجرای بازاریابی دیجیتال بالقوه کامل هستید؟

برای هرگونه سوال شغلی، لطفاً از صفحه مشاغل ما اینجا دیدن کنید.
 








    چه خدماتی می توانیم به شما ارائه دهیم؟