هر سوالی دارید:

تلفن تماس 02166578184

آدرس ایمیل irnetcom@gmail.com

شبکه های اجتماعی:
ترجمه تخصصی مهندسی شیمی ، ترجمه مقاله شیمی ، ترجمه کاتالوگ شیمی
که در: مقالات آموزشی

رشته مهندسی شیمی (Chemical engineering) شاخه ای از علوم مهندسی است که علوم فیزیکی (فیزیک و شیمی) و علوم زیستی (میکروب شناسی و بیوشیمی) همراه با ریاضیات کاربردی و اقتصاد را به منظور تولید، تبدیل، حمل و استفاده صحیح از مواد شیمیایی در بر می گیرد.

اساسا مهندسان شیمی به طراحی فرآیندهای بزرگ-مقیاس که مواد شیمیایی، مواد اولیه، سلول های زنده، میکروارگانیسم ها و انرژی را به اَشکال و محصولات مفید تبدیل می کنند می پردازند.

ترجمه تخصصی شیمی مشتمل بر ترجمه مقاله شیمی و متون مهندسی شیمی از جمله سنتز مواد، شیمی صنعتی، علوم زیستی (بیوشیمی) و کلیه زمینه های مهندسی شیمی از جمله مقالات و گزارشات تحقیقاتی برای کنفرانس های تخصصی، ترجمه پروپورال های دکتری مهندسی شیمی، مقالات ارسالی به مجلات isi ، و همچنین ترجمه کتاب ها و فصلنامه ها مهندسی شیمی، وبسایت های تخصصی شرکتها و صنایع شیمیایی، فیلم های مستند و تبلیغاتی در باره پروسس های صنایع شیمیایی و همچنین ترجمه کاتالوگ شیمی و طراحی بروشور های محصولات صنایع شیمیایی می گردد.

هدف اصلی رشته مهندسی شیمی استفاده از دانش فیزیک و ریاضیات در خلق مواد و محصولات بهتر برای دنیای امروز است. امروزه مهندسان شیمی علاوه بر فرایندهای تولید مواد اولیه‌ی پایه، در توسعه و تولید محصولات باارزش و متنوع نیز شرکت دارند. این محصولات شامل مواد ویژه و کارآمد برای صنایعی همچون تجهیزات پالایشگاهی ، خودروسازی، پزشکی، صنایع الکترونیک، کاربردهای محیط زیست، صنایع نظامی و هوافضا است.

به عنوان مثال‌هایی از این محصولات می‌توان به الیاف مصنوعی، منسوجات و چسب‌های بسیار قوی، مواد زیست‌سازگار و داروهای جدید اشاره کرد. امروزه مهندسی شیمی ارتباط تنگاتنگی با علوم زیست‌شناسی، مهندسی پزشکی و اغلب شاخه‌های مهندسی دارد.

لذا گسترش و عمومیت بخشیدن به علوم شیمی در سطح جامعه علاوه بر ارتقاء کلی سطح اگاهی اجتماعی راجع به فرآیندهای شیمیایی موجب تقویت زیر بنای علمی و تحقیقاتی در رشته مهندسی شیمی شده و استعدادهای فراوانی را برای تحصیل و کار در این رشته برمی انگیزد.

واحدهای فرایندهای شیمیایی در رشته مهندسی شیمی برای تولید انبوه مواد و محصولات شیمیایی به کار می‌رود. به این بخش از مهندسی شیمی، مهندسی فرایند گفته می‌شود. فرایندهای مجزایی که توسط مهندسان شیمی به کار گرفته می‌شوند (مانند تقطیر، میعان، استخراج و …) عملیات واحد نام داشته و شامل واکنش شیمیایی، عملیات انتقال جرم، انتقال حرارت و انتقال اندازه حرکت هستند. این فرایندها برای سنتز شیمیایی یاجداسازی شیمیایی با هم ترکیب می‌شوند.

سه قانون فیزیکی اساسی در مهندسی شیمی، اصل بقای جرم، اصل بقای انرژی و اصل بقای اندازه حرکت هستند. انتقال ماده و انرژی در یک فرایند شیمیایی با استفاده از موازنه‌ی جرم و انرژی برای کل واحد، عملیات واحد یا بخشی از آن ارزیابی می‌شود. مهندسین شیمی اصول ترمودینامیک، سینتیک واکنش و پدیده‌های انتقال را به کار می‌گیرند.

برای ذکر مثال هایی در زمینه فرایندهای شیمیایی رشته مهندسی شیمی می توان از واحدهای مختلف پالایشگاها، پتروشیمی، صنایع چوب و کاغذ، صنایع غذایی، صنایع سلولزی، صنایع پلیمر، صنایع شیمیایی معدنی و غیره نام برد.

ترجمه تخصصی شیمی و گرایش های تحت پوشش موسسه ایرنتکام :

  • ترجمه تخصصی شیمی فرایند: فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی
  • ترجمه تخصصی شیمی ترموسنتیک
  • ترجمه تخصصی شیمی کاتالیست
  • ترجمه تخصصی شیمی نانو
  • ترجمه مقاله شیمی پالایش
  • ترجمه مقاله شیمی صنایع پتروشیمی
  • ترجمه مقاله شیمی صنایع گاز
  • ترجمه مقاله شیمی پلیمر

ترجمه کاتالوگ شیمی محصولات صنایع شیمیایی

  • ترجمه کاتالوگ شیمی محصولات غذایی
  • ترجمه کاتالوگ شیمی محصولات سلولزی
  • ترجمه کاتالوگ شیمی محصولات معدنی
  • ترجمه کاتالوگ شیمی مشتقات نفتی
  • ترجمه تخصصی مهندسی شیمی بیوتکنولوژی
  • ترجمه تخصصی مهندسی شیمی داروسازی
  • ترجمه تخصصی مهندسی شیمی مخازن هیدروکربوری
  • ترجمه تخصصی مهندسی شیمی بیوتکنولوژی
  • ترجمه تخصصی مهندسی شیمی هسته ای
  • ترجمه تخصصی مهندسی شیمی مهمات و تسلیحات

ترجمه فارسی به انگلیسی مهندسی شیمی تنها باید توسط مترجمی با اشراف کافی و آشنا با همه زمینه های رشته مهندسی شیمی انجام شود.

ترجمه مقاله شیمی ( chemistry paper translation) در شبکه ایرنتکام

سایت ترجمه ایرنتکام بعنوان بنیانگذار و اولین مرکز ترجمه تخصصی در ایران، فروش خدمات براساس درجه بندی کیفیت: طلایی، نقره ای، برنزی را خلاف علم و اخلاق و مردود می داند. ما ضمن ارائه خدمات با قیمت مناسب، کیفیت یکتای ترجمه مقاله شیمی و خدمات زیر مجموعه آن را تضمین می کنیم و کلیه خدمات از ضمانت مادام العمر برخوردارند. پشتیبانی بی همتای سایت و موسسه ترجمه ایرنتکام همواره بصورت ۲۴ ساعته در تمام ایام هفته در کنار شماست.

شما عزیزان میتوانید جهت دریافت خدمات ویرایش مقاله و ترجمه مقاله از قبیل پارافریز مقاله ، ویرایش نیتیو و … با ما در ایرنتکام تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟

آیا باید ایده های خود را برای یک پروژه یا کمپین دیجیتالی آینده مطرح کنید؟ به دنبال متحول کردن کسب و کار خود با اجرای بازاریابی دیجیتال بالقوه کامل هستید؟

برای هرگونه سوال شغلی، لطفاً از صفحه مشاغل ما اینجا دیدن کنید.
 








    چه خدماتی می توانیم به شما ارائه دهیم؟